به گزارش راهبرد معاصر ثبت نام فروش فوق العاده ایران خودرو در اردیبهشت 1400 همزمان با عید فطر آغاز شده است. در این فروش فوق العاده ون وانا به متقاضایان ارائه می شود. متقاضیان خرید ون وانا می تواند نسبت به خرید نقدی و اقساط این خودرو اقدام کنند.بر اساس اطلاعیع گروه خودروسازی ایران خودرو متقاضیان می توانند بر اساس انتخاب شرایط فروش مورد نظر خود خودرو درخواستی خود را در مرداد یا شهریور تحویل می گیرند. متقاضایان خرید باید به بخش فروش اینترنتی محصولات ایارن خودرو به نشانی http://www.esale.ikd.ir مراجعه کنند.
ون وانا به دو صورت نقدی و اقساط به فروش خواهد رسید . در فروش نقدی متقاضی با پرداخت 914 میلیون تومان خودرو رادر تیر 1400 تحویل می گیرد. در فروش روش اقساطی نیز متقاضیان باید 319 میلیون و 900 تومان پیش پرداخت کنند و خودرو خود را در مرداد یا شهریور 1400 بر اساس شرایط مورد انتهاب خود تحویل بگیرند.
شرایط عمومی بخشنامه:
1 .به هر کد ملی فقط یک دستگاه خودرو تعلق میگیرد.
2 .متقاضی ملزم به ارائه گواهینامه رانندگی خودرو (حداقل پایه سوم) می باشد.
3 .حداقل فاصله از آخرین خرید (ثبت نام یا تحویل خودرو) در شرکت های ایران خودرو و سایپا 48 ماه می باشد.
4 .امکان صلح و نقل و انتقال خودرو حتی به صورت وکالتى مطابق با مصوبات کمیته خودرو وجود ندارد.
5 .متقاضی باید در هنگام ثبت نام، شماره حساب (شماره شبا) مربوط به خود را معرفی نماید و لازم است از کارت های بانکی به نام خود برای واریز وجه استفاده نماید. همچنین شماره تلفن همراه معرفی شده باید به نام خود متقاضی باشد.
6 .ثبت نام برای مشتریان حقوقی میسر نخواهد بود.
7 .کد نمایندگی که در مرحله دوم و در زمان واریز وجه دوم توسط متقاضی انتخاب می گردد، می بایست با آدرس و کد پستی متقاضی در یک استان باشد.
8 .انتخاب شدگان در طرح های قرعه کشی قبلی امکان شرکت در این طرح فروش را نخواهند داشت.
9 .انتقال حقوق ناشی از انتخاب شدن در قرعه کشی به اشخاص ثالث ممنوع است.
10 .گارانتی خودرو پس از 3 ماه از زمان تحویل در صورت عدم مراجعه به نمایندگی برای دریافت سرویس اولیه باطل می گردد و در مراجعه به نمایندگی کارکرد حداقل 1،000 کیلومتری خودرو نیز الزامی است.
11 .سند و فاکتور فروش خودرو تا پایان مدت یک ساله رهن، نزد شرکت ایران خودرو باقى خواهد ماند و پس از تسویه حساب مشترى و فک رهن تحویل مشتریان گرامى خواهد گردید.
نکته1 :برای متقاضی دارای پلاک فعال انتظامی (نصب برروی خودرو) برای خود یا هر یک از اعضای خانواده، امکان ثبت نام میسر نخواهد بود.
نکته2 :کسانی که فاقد گواهینامه رانندگی و یا دارای پلاک انتظامی فعال برای خود یا هریک ازاعضای خانواده خود، باشند و در این طرح ثبت نام نمایند،ضمن کان لم یکن تلقی شدن ثبت نام تا 3 سال امکان ثبت نام درکلیه طرح های فروش آتی محصولات شرکت ایران خودرو را نخواهند داشت .
همزمان با آغاز فروش ایران خودرو دیزل در سال 1400، قیمت جدید ون وانا هم مشخص شده است؛ طبق اعلام ایران خودرو، قیمت جدید ون وانا 3TZ یورو5 معادل 914 میلیون تومان اعلام شده که حدود 22 میلیون تومان، بیشتر از قیمت سابق است.
آخرین تغییرات قیمت نمایندگی (قیمت مصوب فروش) برای ون وانا ایران خودرو دیزل را در جدول زیر مشاهده میکنید:
قیمت نمایندگی ون وانا ایران خودرو
مدل وانا یورو 5
اردیبهشت 1399 480
تیر 1399 551
شهریور 1399 682.5
مهر 1399 892
فروردین 1400 914
*در جدول فوق، قیمتها برحسب میلیون تومان است.
تقریبا از اواخر زمستان 98 بود که ایران خودرو خبر داد میخواهد نسخه جدیدی از ون وانا را با استاندارد یورو5 به بازار بفرستد و نهایتا نیز این کار را کرد. اما برخلاف سایر محصولات سواری ایران خودرو که صرفا با بهبود کاتالیست، سیستم اگزوز و برنامهریزی ECU از یورو4 به یورو5 ارتقا داده شدند، ون وانا، تغییرات سنگینتر و بیشتری را تجربه کرد تا جایی که ایران خودرو، موتور معروف میتسوبیشی آنرا کنار گذاشت و از موتور جدید تویوتا که حجیمتر از موتور میتسوبیشی بود، استفاده کرد.
اگر همچنان علاقهمند هستید که بدانید موتور جدید ون وانا یورو5 چه تفاوتهایی با موتور ون وانا یوروی4 دارد، شما را به خواندن ادامه این متن، دعوت میکنیم.
در پاییز 98 ایران خودرو خبر داد که نسخه آزمایشی ون وانا با موتور EF7 توربو را با موفقیت تولید کرده است. موتور جدید ون وانا در واقع همان موتوری است که قبلا روی سورن توربو و همچنین دنا پلاس توربو نیز نصب شده ولی با این تفاوت که پایه گازسوز است و قابلیت کار با سوخت CNG را دارد.
ون وانا با موتور گازسوز EF7 توربو در اواسط سال 99 وارد بازار شده و فعلا تمام ظرفیت تولیدش که معادل تولید 10 هزار دستگاه برای سه سال آینده است، در اختیار سازمانها و ارگانهای مختلف خواهد بود و ایران خودرو فعلا برنامهای برای فروش آن به مشتریان حقیقی ندارد.
حدود 3 سال پس از مونتاژ فوتون تونلند در ایران و بصورت دقیقتر از اواسط سال 95، شرکت ایران خودرو دیزل به سراغ ون پرفروش فوتون رفت و به این ترتیب تولید ون فوتون با نا جدید «ون وانا» در ایران خودرو شروع شد.
وانایی که در ایران خودرو دیزل مونتاژ میشود، در بازار چین با نام فوتون ویو G9 یا View G9 عرضه شده و در واقع نسل سوم فوتون ویو محسوب میشود که از سال 2013 تولیدش در چین شروع شده است.
لازم به گفتن نیست که خانواده فوتون ویو، در واقع نسخه کپی شدهای از تویوتا هایس هستند و شاید به همین دلیل نیز چینیها از آن استقبال خوبی داشتند. البته ایران خودرو دیزل، تنها شرکتی نیست که نسخه چینی تویوتا هایس را به ایران آورده چراکه تاکنون، سه شرکت ایرانی دیگر نیز این کار را انجام دادهاند.
یکی از این شرکتها، «دیار خودرو» است که دقیقا همین ون فوتون را -اما بصورت وارداتی- به ایران آورده که نام دقیقش، فوتون ویو CS2 یا View CS2 است. البته فوتونهای دیارخودرو علاوه بر نسخه 13 نفره، در نسخه 9 نفره هم فروخته شدهاند که موتور 2.8 لیتری توربو دیزلی دارند؛ یعنی دقیقا همان موتور فوتون تونلند دیزلی.
دومین شرکت، خودروسازی اسنا بود که نسخه چینی تویوتا هایس را در بازار کشورمان فروخت. البته ونهای این شرکت، ساخت فوتون نیستند بلکه ساخت جویلانگ (Joylong) بوده و از مدل HKL650 هستند. ولی از آنجایی که در ایران مونتاژ میشدند، با نام جدید «ون اسنا» و همچنین لوگوی اسنا، راهی بازار کشورمان شدند. ون اسنا دقیقا مشابه ون وانا یورو4 است و مشخصات فنی یکسانی با آن دارد.
سومین شرکتی که نسخه چینی تویوتا هایس را در ایران فروخته، شرکت پارس خودروست که با مونتاژ ون برلیانس H2L، میخواست در مقابل ون وانای ایران خودرو بایستد. ونهای پارس خودرو البته ساخت برلیانس نیستند بلکه شرکت جینبی (Jinbei) آنها را ساخته و از آنجایی که جینبی، از زیرمجموعههای برلیانس است، در بازار ایران نیز با نام برلیانس عرضه شده. نکته جالب اینجاست که جینبی برای ساخت این ون، هم ظاهر تویوتا هایس را کپی کرده و هم نامش را قرض گرفته! نام دقیق این ون، هایس H2L است ولی هایس را بصورت HAISE مینویسند. در حالیکه تویوتا، نام هایس را بصورت HIACE ثبت تجاری کرده است.
سری اول ون وانا ایران خودرو دیزل، موتور مشترکی با فوتون تونلند بنزینی داشت؛ یعنی همان موتور معروف 4G69 میتسوبیشی که 2.4 لیتر حجم دارد، در سینه ون وانا نیز میتپید.
اما ایران خودرو از سال 99 و بنابه الزامی شدن یورو5 برای خودروهای ساخت داخل، موتور میتسوبیشی را از ون وانا جدا کرد و قلب جدید 2.7 لیتری تویوتای را جای آن گذاشت. ون وانا با قلب جدید تویوتا، هم قدرت و گشتاورش بیشتر شده بود و هم مصرف سوختش.
دلار بزودی ۳۰۰۰ تومن
قیمت شرکتی باید ۵۰ درصد کاهش بدهند
برای تنبیه افزایش ۸ درصدی
مردم نخرید
متحد باشیم هیچ چیزی گرون نخریم
حقوق اصلا ۱۰ میلیون هم باشه دنا پلاس نهایت ۸۰ میلیون قیمتش هست
حتی اونایی هم که اطلاع رسانی میکنن